lucrări căi ferate

Extindere linii de tramvai

mai mult

Tramvaiul a fost mereu un lucru important pentru Oradea, ba chiar ceea ce ne diferențiază de alte orașe.

De asemenea, tramvaiul are un rol foarte important pentru transportul în comun al orădenilor și este probabil cel mai rapid mijloc de parcurgere a orașului la orele de vârf.

În cadrul proiectului s-au reabilitat liniile de tramvai în intersecția str. Primăriei-Bulevardul Decebal-Calea Aradului și s-a realizat o linie nouă de tramvai pe traseul Calea Aradului-str. Fagarasului-str. Atelierelor-str. D.Cantemir.

Provocări

Odată cu extinderea acestor linii de tramvai știam că vom avea în față un proiect dificil mai ales datorită executării lucrărilor în zone cu circulație rutieră intensă. Scopul nostru a fost să reușim să ducem lucrările la bun sfârșit cu perturbarea minimă a circulației într-un din cele mai aglomerate intersecții din oraș.

Lucrările au solicitat coordonare perfectă, atacarea mai multor zone în același timp și racordarea acestora într-un profil longitudinal, cu zone pe diferite nivele. Astfel complexitatea lucrărilor a fost foarte ridicată, de la realizarea infrastructurii și până la lucrările de automatizare a traficului rutier și a tramvaielor.

testimonial

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Heading

This is some text inside of a div block.

Realizarea bretelelor de legătură

În intersecția str. Primăriei - Bulevardul Decebal - Calea Aradului s-a creat o legătura directa între B-dul Decebal și Calea Aradului. Prin realizarea acestei bretele este posibilă o legătura directa de tramvaie între cartierele Rogerius si Ioșia, precum și mai departe, spre Universitate și cartierul Cantemir.

Calea de tramvai va fi dublă, pentru a susține circulația pe ambele sensuri de mers: Calea Aradului–Decebal și retur. Lungimea totală a căii care se reface în cadrul obiectului 1 este de 653,50 m, din care 400 m linie curentă, restul fiind aparate de cale. La proiectarea traseului s-a urmărit ca intersecțiile dintre liniile de tramvai și străzile intersectate să se facă la un unghi cât mai apropiat de 90o, în așa fel încât asigurarea la pătrunderea în intersecție sa fie cât mai facilă.

Detalii tehnice

Între Calea Aradului și Bulevardul Cantemir s-au proiectat două fire de tramvai, câte unul pentru fiecare sens de parcurs. Racordarea de capăt se face în Calea Aradului, în intersecția acestei străzi cu strada Aviatorilor. Racordarea de final se va face în Bulevardul Cantemir, în actuala racordare a liniilor de depou cu liniile curente de tramvai. Lungimea totală a traseului este de 3.837,0 m pe firul 1 și 3.823 m pe firul 2. Distanța între axele căilor pe aproape toată lungimea traseului este de 3,50m. Face excepție penultimul tronson, pe strada Atelierelor, unde firele sunt separate și ultimul tronson de pe Aleea Salca unde configurația amplasamentului nu permite decât o lățime a platformei de 6,00m, respectiv o distanță între fire de 3,00 m. S-a ales distanța interax de 3,50 m deoarece pe traseu sunt numeroase curbe, unele de raze reduse, în interiorul cărora se impune mărirea distanței standard de 3,00 m interax la 3,50m, pentru a preveni acroșarea vagoanelor de tramvai la parcurgerea simultană a curbelor, pe cele două fire.

lucrări căi ferate

Suntem una din puținele companii românești de construcții care deține toate aprobările și certificările pentru a face astfel de lucrări. Mai mult decât atât, am reușit să construim o echipa puternica de experți în proiectarea și execuția acestor tipuri de lucrări.

Modernizarea pasajului la trecerea la nivel cu calea ferată

mai mult